Search This Blog

Friday, October 2, 2009

6 & 7 SYAWAL










Hari Jumaat, kamek orang dah bercadang ke Sri Aman (rumah mak mertua aku). Kamek orang berangkat jam 6:00pm, udak pun ikut juak, konvoi dengan family abang iparku. Perjalanan ke Sri Aman ngambik masa 2 jam mun laju 3 jam mun slow. Gelik juak mun ari dah gelap berada di jalanan. Sesekejap rasa terkejut bila nangga lori besar di depan kereta kita, terasa nya nak merempoh kereta kita. Tapi so far alhamdulillah kamek orang selamat sampay jam 9:15pm.

Kamek orang terus ke rumah Mak Yot sebab nya dah sediakan hidangan untuk makan malam. Letih juak lah perjalanan 3 jam ya tambah2 lagik aku memangku anakku tido, memang penatlah. Aku bercadang tido jaklah di rumah Mak Yot, malas nak angkat2 barang gik kebetulan beg besar dah diembak ke rumahnya.

Pagi2 kamek orang dah berkemas nak berjalan2 ke rumah nenek, auntie & cousin aku. Sik dapat nak ke kubur bapak mertua, nenek dan datukku sebab "sik boleh" (hehehe...paham2 jaklah masalah wanita). Best juaklah beraya di Sri Aman tok, alhamdulillah dapat jumpa cousin2 dan auntie2 aku. Nenekku baruk jak meninggal dunia beberapa bulan yang lalu tapi datukku dan lamak meninggal dunia.

Sempat juaklah nangkap gambar untuk kenang2an.

No comments:

Post a Comment