Search This Blog

Monday, December 14, 2009

MIMPI

Aku terasa ada seseorang sedang duduk mencari sesuatu di ruang tamu, aku pun ngambik torchlight & menyuluh mukanya, memang sah Lan berbaju telok belanga. Nya carik jam tangannya tapi aku madah sikda sitok, klak ku tanya ngan abangnya kataku, tapi nya masih maok juak carik jam tangannya. Nya hanya kelaka dalam hati jak. Then aku nunggah2 Is supaya bangun kerana time ya Is tido, dahlah susah digerak, aku tampar2 mukanya baruknya sedar. Is pun tolong carikkan jam ya tapi sik jumpa. Then aku pun tersedarlah dari mimpi. Aku nangga jam handphone dah 4:32am. Terus aku sedekahkan Al-Fatihah kepada arwah. Dah 23 hari arwah meninggalkan kamek orang (Ahad 13 Dec, 2009).

Petang ya aku pengilan di kampung, makan nujuh Kak As. Aku ceritakan dgn mak pasal mimpi aku. Mak pun madah adikku Ani ada mimpi Lan juak. Dalam mimpi Lan tek ada banyak duit, bila Ani mintak Lan sikmok berik tapi nya maok berik duit ya tek dgn Mak.

Then aritok (Isnin 14 Dec, 2009) aku chat dgn Niza (my ex-collegue), Niza kenal juak dengan Lan tok tapi siklah rapat, terjumpa pun sekali sekala jak. Niza pun mimpi Lan sama hari dengan aku mimpi waktu dinihari. Lan ditangganya berjalan makay jubah putih menuju ke masjid. Lan ketika hayatnya pun suka sembahyang ke masjid juak. Subuh, Zohor, Asar, Maghrib dan Isyak, ya jak untuk memenuhi masa terluangnya kerana Lan sik kerja, hidupnya dihabiskan di rumah jak dan bergaul dengan masyarakat yg sudi berkawan dengannya.

Ku sentiasa mendoakan semoga arwah sentiasa ditempatkan di kalangan orang2 yang beriman dan semoga rohnya sentiasa dicucuri rahmat. AMIN.........


No comments:

Post a Comment