Search This Blog

Wednesday, September 30, 2009

2 SYAWAL










Awal pagi dah berkemas-kemas, nak bejalan raya. Boring bah duduk rumah, nunggu orang datang sik juak datang, dah kita bejalan klak gago orang telepon madah nak datang.

Mula2 ambik udak di kampong, then pegi ke rumah sidak Jalot open house. Lunch lah dolok di rumah ya, kebetulan sikda masak aritok. Then terus ke rumah YB Daud, nya selalu open house on the 2nd day raya. Punyalah jauh nak parking kereta, dahlah hari panas, aku pegi pun terpaksa ikut orang tua ngajak. At first rasa nak marah coz terlalu rami orang yang datang, dahlah hari panas. Kebetulan kamek orang sampay, sidak kumpulan penari/penyanyi iban kah/bidayuh kah dari Long Lamai datang juak, sidak molah persembahan khas untuk ditonton oleh YB dan masyarakat yang datang berkunjung. Rasa terhiburlah juak...sempat ambik gambar. Aku nang dah malas nak makan & minum gik, rasa cepat-cepat nak pulang. Tapi sempat juaklah bersalam & berkelaka dengan YB Daud...dolok YB tok orang2 biasa juak, sama kampong bah. Jadi siklah juak rasa tersisih, maklumlah kita tok orang2 kecik jak.

Then pulang dari rumah YB Daud, kamek orang ke rumah Kak Nor, Has, & Kak Noning. Adoh...ticket Dr Poline terpaksa di cancell coz nya sik jadi pegi Bario 22/9/09, aritok 21/9/09. Aku call ITC sikda jawab, thats mean office masih closed coz public holiday. So terpaksa lah aku ke airport, madah dengan sidak MAS Office suruh cancell ticket ya & open jak. Kol 3:30pm cepat2 aku bergegas ke airport. Ok dah settled. Fuhhhh!!! ingat tek sikda crita urgent raya tok, rupa2nya ada juak kes cancell mengencell tok!!! Terganggu sikitlah mood aku raya tok.

Pulang dari airport terus singgah sekejap ke Spring, beli towel untuk ke Sri Aman Friday tok. Lamak dah sik beli towel, yang lamak dah koyak sana koyak sini, terpaksalah beli yang baru. Hahaha..........

Lepas ya pegi ambik baju raya yg baruk nak siap dekat Matang (Cindy Design). Bila dah sampay sia Cindy lom sempat ngelim baju. Nya suruh ambik lewat sikitlah malam klak. Then kamek orang pun pegi berjarah di area Demak Laut, rumah abang ipar & rumah ex-collegue aku.

Dah lelah gilak sik sempat nak berjarah ke kampong udak then aku pun call Cindy gik nanyak baju tek. Si Cindy ya gik di area batu 3, nya suruh ambik keesokan pagi gik, so wat to do, sikmok nak marah2 coz nya molah baju nang kacak & nyaman dipakay.

Esok2lah nyambong berjarah gik.

No comments:

Post a Comment