Search This Blog

Wednesday, September 30, 2009

4 SYAWAL



Raya ke 4 sik bejalan, duduk rumah jak. Lagipun dah janji juak nak nunggu Mizah datang ke rumah membalas kunjungan. Aku suruh Bontok masak ayam kari dimasaknya ayam kurma, adikku Ani nolong molah mee hoon goreng. So ringanlah sikit kerja aku. 2 macam lauk ya aku hidangkan dengan sapa2 jak yg sudi datang ke rumah kmk org, lagipun 1st day raya dah masak macam2 lauk.

Kol 11:30am camya ngambik masakan di kampong. Mizah & family lah 1st guests yang datang time ya. Then lepas sidaknya pulang Daniel ngajak beli basikal baru dengan duit angpow yang nya dapat RM144, harga basikal ya lepas diskaun RM230, terpaksalah aku & daddynya top-up duit lagik. Bagus juaklah duitnya nampak ke basikal, mun ndak nya nak meli helicopter control yang nyawanya hanya dapat bertahan sehari jak...nay ndak siap ada "mekanik".

Lepas meli basikal balitlah ke rumah gik, then bang eddy & family datang. Rami lagiklah rumah kamek orang, baguslah, sayang juak bah mun barang makan sik abis. Petang sidak Pian & family datang (Kwn Is).

Malamnya kamek orang nak ngajak udak bejalan, tapinya sik dapat. So pegi beraya ke rumah kak Noraida, then kak Noraida ikut beraya ke rumah Dr Fitri. Lepas ya ke rumah kak Ani then terus pulang.

Udak call madah Rohana (kwn masa kecik aku) nak jumpa aku esok, nya suruh jalan ke rumah kakaknya. Rohana kinek tok tinggal di Johor ikut suaminya. Lamak juaklah sik berjumpa sejak masing2 dah berumahtangga...hahaha.

No comments:

Post a Comment